When you're standing at the crossroads that you can not comprehend, just remember that death is not the end...

/Bob Dylan


tisdag 31 augusti 2010

(Too-ticki)




-------------------------------------------------------------------


                    Too-ticki

Den grå flugsnapparen ropade “Too-ticki”,
Och avrundade sommaren som vi gick i,    
Bland sländor och vajande timotej,            
Bland öppningar att röra sig emot dig,       
Korta tillfällen att möta din blick i.             
  

----------------------------------------------------------------
        

2 kommentarer:

  1. Grymt Öst! Kommer bli kul att läsa. Särskilt som det verkar som du har skrivit en del nytt.

    Jag letade efter den där tävlingen jag pratade om men hittade den inte. Hittade bara det här:
    http://avsikter.panatet.se/blogg/permalink-20100610-341691.html

    SvaraRadera
  2. Tack. Har skrivit några nya men det mesta lär du känna igen.

    Ska jag ställa upp i en tävling så skulle jag nog helst vilja skicka in någon av mina längre dikter och de håller sig inte inom 50 versrader inklusive blankrader. Men jag ska fundera på det.

    SvaraRadera