When you're standing at the crossroads that you can not comprehend, just remember that death is not the end...

/Bob Dylan


onsdag 6 augusti 2014

Till en dotter (Eller flickan i min flock)




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

Till en dotter (Eller flickan i min flock)


Jag kommer hämnas dig om de tar dig.
Kulorna ska smattra i deras bröst.
Jag kommer inte vänta på svar nej.
Du är min ängel, du är min tröst.

Om de rycker dig bort från vår jord här.
Tar dig dit där jag ännu inte kan gå.
Då ska det besvaras lika med mord här.
Det är min vetskap, där ska jag stå.

Om de skadar dig, blottar din blygd här.
Tvingar sig till det du inte vill ge.
Då ska jag krossa dem, dra dem bort från den bygd där
Man låtit dem frodas, låtit det ske.

Jag kommer hämnas dig om de tar dig.
Sätta deras skallar kring varje kust.
Jag kommer aldrig lämna dig kvar nej.
Du är min ängel, du är min tröst. 


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar